asiarchannatadzkiarahmah

Q: “Bagaimana pemahaman arti Ide menurut Anda?”

A: “Ide itu sesuatu yang ada dengan sesuatu yang ada muncul sesuatu yang baru lalu di kembangkan menjadi sebuah karya.”

Q: “Menurut Anda bagaimana pemahaman dari arti Konsep?

A: “Sebenarnya ide, konsep, kreatif itu sama aja. Jadi kreatif dibikin konsep dasar di kembangkan lagi, bisa jadi variety show, reality show, atau apalah.”

Q: “Bagaimana cara atau strategi Anda untuk mewujudkan Ide atau Konsep dalam setiap karya yang Anda buat?”

A: “Temukan dulu idenya lalu ambil tindakan untuk mewujudkan ide tersebut. Sehebat apapun ide, tidak akan ada manfaatnya kecuali kalau kita mengambil tindakan untuk mewujudkannya. Jadi kreatif sangat dituntut dalam membangun ide atau konsep.”

Q: “Bagaimana ukuran suatu Ide dan Konsep dianggap bernilai baik, jika dilihat dari Idealisme?”

A: “Ide yang baik atau konsep yang baik adalah sesuatu yang inovasi, artinya tidak menjiplak. Kemudian isinya kadar entertainnya tinggi, kadar pendidikannya tinggi, jadi tidak merusak moral penonton. Jadi harus ‘kutu’ laku, bermutu. Jangan cuma laku doang tapi gak mikirin mutu, itu yang merusak moral bangsa.”

Q: “Bagaimana pendapat Anda tentang dunia Ide dalam industri kreatif di Indonesia?”

A: “Ide dalam kreatif di Indonesia ini cuma hanya memikirkan laku dari cerita yang dibuat. Seperti program-program televisi yang ada sekarang inilah. Ide-ide yang dihasilkan malah merusak moral bangsa, kayak sinetron, acara-acara yang mempertontonkan keributan, gontok-gontokan, berdarah-darah itu harusnya ga boleh. Harusnya pemerintahnya tegas, karena pemerintahnya cuek, televisinya juga cuek, penonton juga gak mau beranggapan, jadi moralnya udah pada gak ada semua.”

Q: “Lalu apa fungsi dari Badan Sensor Film atau Komisi Penyiaran Indonesia?”

A: “Badan Sensor Filmnya itu bobrok, kalau engga bodoh. Bohong sensor itu, maksudnya ada yang di sensor ada juga yang engga. Lalu KPI, itu juga gak berfungsi dengan baik. Contohnya acara Tukul ‘Empat Mata’ dulu di skors sama KPI gara-gara salah satu bintang tamunya berani makan kodok, itu di stop. Kemudian ganti nama menjadi ‘Bukan Empat Mata’ itu pelecehan buat KPI sebenarnya. Jadi BSF maupun KPI cuma sebagai hiasan doang menurut saya.”

Q: “Sebelumnya Anda aktif di bidang penyiaran khususnya radio, lalu hal apa yang membuat Anda tertarik menjadi seorang penulis scenario?”

A: “Karena ada kesempatan. Saya suka nulis, saya suka bercerita. Begitu ada kesempatan yaa saya jadi ketagihan buat nulis scenario. Tapi kalau di bayangkan cerita di televisi dengan di radio itu lebih susah di radio. Karena di radio kita harus menceritakan dengan detail, efek-efek suaranya harus detail, gak kayak tv yang audio visual.”

Q: “Dari mana Anda mendapatkan inspirasi atau ide dalam penulisan scenario yang Anda buat?”

A: “Biasanya lagi di kamar mandi, lagi nyetir, kalau lagi mau tidur. Tapi paling sering kalau mau tidur pasti aja ada ide yang datang. Makanya saya sudah mempersiapkan buku kecil, jadi begitu ide muncul langsung saya tulis.”

Q: “Bagaimana cara yang baik untuk memulai menulis sebuah scenario?”

A: “Yang paling penting adalah garisan awalnya tentang apa, kemudian alur ceritanya, lalu isi, tokoh-tokohnya itu yang paling penting kalau untuk scenario teater atau sinetron. Tapi kalau musical beda lagi, kita harus memikirkan ritmenya juga.”

Q: “Kesulitan apa saja yang Anda alami selama menulis sebuah naskah?”

A: “Kesulitannya, kalau honornya gak di bayar-bayar, sama kalau lagi gak ada ide. Namanya juga manusia pasti ngerasa gak puas dari cerita yang kita buat, jadi di tinggalin lagi. Tapi kalau ‘mood’nya lagi datang, menulis itu gak bisa berhenti-berhenti.”

Q: “Biasanya berapa lama proses pembuatan scenario itu sendiri?”

A: “Gak tentu, kadang ada yang sekali bikin jadi, ada juga yang sepuluh kali bikin baru jadi. Tergantung mood dan bagaimana kita menilai tulisan kita sendiri bagus apa engganya.”

Q: “Dalam bidang yang Anda geluti sebagai penyiar radio, presenter, penulis naskah, sutradara, hingga politisi mana yang paling Anda sukai? Mengapa?”

A: “Semua saya suka. Tapi yang paling saya suka pasti kesenian. Apapun pekerjaannya kalau di bidang seni pasti saya suka. Saya juga suka politik, jangan salah politik juga ada seninya, seni sikut-sikutannya orang jahat sama orang baik, ada yang jadi penjahat, penipu, banyak malingnya udah kayak di sinetron-sinetron. Paling ada yang baik tapi cuma satu dua orang aja.”

Q: “Apa sih yang membuat Anda terjun ke dunia politik?”

A: “Terpaksa dan di paksa. Sebenernya saya gak suka gak ngerti sama skali tapi saya harus jadi anggota MPR, dipaksa harus mau gak bisa engga. Karna kalau saya menolak PARFI pada saat itu mau bubar. Maka mau tidak mau akhirnya ikut juga. Yaa, learning by doing. Sambil jadi anggota MPR sambil belajar juga tentang politik. Akhirnya bikin partai demokrat, menang kemudian cari calon presiden dapat SBY ternyata menang juga. Setelah itu saya mundur karena udah gak sepaham terus saya buat partai NKRI, udah gitu di jegal. Yaudah capek.”

Q: “Dari pengalaman yang Anda punya di bidang kesenian, adakah kontribusi itu semua untuk dunia politik yang Anda juga geluti?”

A: “Oya, sangat. Dulu politik mana ada yang bilang partai anak muda, belum lagi jaketnya yang polos-polos aja. Begitu saya bikin partai, modis. Dulu acaranya kaku-kaku, nyanyi lagu kebangsaan doang, begitu saya ada tarian, nyanyi-nyanyi jadi luwes. Politik yang saya mau itu unik, asik, menarik, dan artistic juga menggelitik. Karena sekarang ini politik dikenal cuma intrik, licik, dan saya ingin mengubah. Dan sekarang juga banyak artis yang mewarnai dunia politik, itu karena saya. Kebanyakan artis-artis saya yang masukin itu.”

Q: “Apakah Anda mau kembali lagi ke dunia politik?”

A: “Belum tau, saya masih enjoy di kesenian. Tapi ya siapa tau kalau saya nemu orang buat di calonin jadi presiden yaa siapa tau saya masuk ke dunia politik lagi hehehe.”

Q: “Menurut pandangan Anda sebagai mantan politisi, keadaan politik saat ini?”

A: “Ancur. Pada mentingin kehendaknya, gak ada lagi yang peduli sama rakyat. Dulu sebelum di pilih, teriak-teriak mau makmurin rakyat, gembar-gembor pendidikan gratis, nah kenyataannya sekarang? Nol.  Ada 3 hal yang harusnya pemerintah lakukan biar rakyat mendukung, gak ada demo-demo. Yaitu pemerintah harus bisa mengenyangkan perut rakyat, menenangkan hati rakyat dan memenangkan otak rakyat.”

Q: “Karena Anda orang yang sangat sibuk, bagaimana Anda membagi waktu dari pekerjaan yang satu ke pekerjaan yang lainnya?”

A: “Segala prioritas. Contohnya kayak hari ini, hari ini saya syuting yaa saya utamain, yang lain saya singkirin dulu. Jadi segala prioritas gak ada yang lebih penting kecuali memang yang terpenting pada saat itu. Misalnya hari sabtu atu minggu, hari saya bersama keluarga, tiba-tiba pada hari itu ada sesuatu yang penting ya waktu buat keluarga saya kalahkan dulu, saya ngurus yang penting lagi.”

Q: “Sebagai sutradara dan penulis scenario, bagaimana tanggapan Anda tentang perfilman Indonesia?”

A: “Bagus, keren. Walaupun jauh banget sih kalo di bandingin sama film luar. Seniman Indonesia hebat-hebat kok. Dengan biaya 1 miliar bisa bikin film yang keren banget. Cuma, pemerintahnya aja yang bodoh tidak memanfaatkan ini, bahwa film itu penting perlu di dukung. Jadi gak bisa di bilang ‘gak usah tergantung sama pemerintah’ enak aja. Harus saling bergantung, pemerintahnya aja bergantung sama rakyat mana bisa di pilih kalo gak ada rakyat, semua punya ketergantungan. Tuhan aja punya ketergantungan sama manusia, apalagi untuk kemajuan sebuah bangsa, masing-masing pasti punya ketergantungan.”

Q: “Jika di lihat dari isi scenario, bagaimana tanggapan Anda tentang film horror yang sedang marak ini?”

A: “Kalau yang saya lihat kebanyakan film horror hanya memikirkan komersilnya aja, yang penting serem, jijik, tapi gak mikirin kualitasnya. Ada sih paling satu dua yang mikirin kualitasnya tapi jarang banget. Maksud saya boleh aja mau horror tapi pikirin kualitasnya, efeknya berilah sentuhan yang bagus jadi gak keliatan ‘setan-setanannya’. Ada juga judulnya aja film horror tapi dalemnya seks, setannya cuma beberapa menit, perkosaannya yang lama. Abis di perkosa baru jadi setan. Itu kan aneh, gak mutu film kayak gitu.”

Q: “Lalu apa harapan Anda tentang kesenian dan dunia perfilman?”

A: “Perfilman dan kesenian harus di nomor satukan. Karena kalau itu tidak ada satu hari aja pasti sepi, gak enak rasanya. Bayangkan, kalau rakyat lapar, gak ada beras gimana cara bikin kenyang? Ya pakai hiburan. Gak ada lagi yang lawan itu. Lebih penting lagi hiburan yang mendidik, yang mencerdaskan. Jadi pemerintah harus menomorsatukan itu kalau menurut saya.

QUOTES

“ide dan konsep yang baik harus ‘kutu’ laku, bermutu”

“politik itu harus unik, asik, menarik, dan artistic, juga menggelitik”

“pemerintah harus bisa mengenyangkan perut rakyat, menenangkan hati rakyat, dan memenangkan otak rakyat”

 

#Sys Ns#

 

Advertisements

Bringin’ On the Heartbreak” is a song originally recorded by British hard rock  band Def Leppard. It was the second single from their 1981 album High n Dry.  The song was written by three of the band’s members: Stave Clark, Pete Willis, and Joe Elliot. In 2002, it was covered by American pop/R&B  singer Mariah Carey  for her album Charmbracelet. Many reviews of the R&B cover were positive, as was the reaction from Def Leppard’s Joe Elliott.

Def Leppard Version

Def Leppard recorded the song for their second album, High ‘n’ Dry. Its working title had been “A Certain Heartache,” and the track (along with the others on the album) was produced by Robert John “Mutt” Lange.  Lange said he thought the band was intending to make the song’s verse “jangley” and “a kind of ‘Stairway to Heaven’  thing; Steve [Clark] likes that long wrangled guitar jangle.” Cliff Burnstein, the manager of Def Leppard and an A&R representative for Mercury Records, later said that Peter Willis was embarrassed to play the song for him because it was a ballad. Burnstein originally thought it only had potential to be a hit single if it was recorded by an artist such as Bonnie Tyler.

High ‘n’ Dry was released in the U.S. in summer 1981. “Bringin’ On the Heartbreak” was commercially released in the U.S. on November 13, with “Me and My Wine” (a non-album track) and “You Got Me Runnin'” included as B-sides. It did not appear on the U.S. charts, but its music video was picked up by the recently launched television channel MTV  and received heavy rotation. The popularity of the video and the exposure the band received caused a resurgence in sales of High ‘n’ Dry, which subsequently sold over two million copies. It was released in Mexico as “Llevarlo en la Desilusión” with “Yo y mi Vino” (“Me and My Wine”) featuring the cover art from the single of “Too Late for Love”.

 

Mariah Carey Version

Mariah Carey co-produced her cover of the song with Randy Jakson for her 9th album, Charmbrecelet (2002). Carey cites the original song as one of her favorites when she was growing up, and she said that she first came up with the idea of covering it when listening to Def Leppard’s album Vault during the album photo shoot for Charmbracelet—”I just put on the music and started listening to it, and I said, ‘You know what? I could do this my own way’,” she said, The song was produced in a rock ballad style and features guitar-playing by Rob Bacon. (the single version also featured a newly recorded solo and extra guitar overdubs performed by Dave Navarro). One of Carey’s few songs with a heavy rock influence, it was released as the album’s third single in 2003. Her vocal range spans from C3 to C7.

Like “Boy (I Need You)”, the album’s second single, “Bringin’ On the Heartbreak” failed to enter the US Billboard Hot 100  or the Bubbling Under Hot 100 Singels chart because it was only an airplay single. It reached the top 40 in Switzerland but peaked outside the top 40 in Austria. Junior Vasquez, Mike Rizzo and Ruanne produced club remixes of the song, which received a wider release on promotional singles than commercial singles and received spins in nightclubs worldwide—the song reached the top five on the US Billboard Hot Dance Club Play. The single’s video is based on the 1979 film The Rose,  which features a rock star (played by Bette Midler ) who struggles to find happiness as she goes from her rough”rock n roll” lifestyle to her final high profile concert. The video was shot in Los Angeles on March 8, 2003 by director Sanaa Hmari, and features cameo appearances by Randy Jackson, Dave Navarro, Evan Marriott (as a helicopter pilot/bodyguard) and Guess? model Damon Willis.

When asked about Carey’s cover version, Joe Elliott told the Las Vegas Sun, “I think she’s done a very good job. It’s faithful to the arrangement, but not done like a rock song.” Referring to Carey’s whistle register  vocals at the end, Elliot commented that her “astonishing vocal gymnastics toward the end…make Minnie Ripperton sound like Tom Waits.  A number of reviews were positive, with Rolling Stone describing the song as “the catchiest cut [onCharmbracelet]…a fascinatingly overblown orchestral remake. Phil Collen praised Carey’s cover as a “genuine version of our song” and defended it from Def Leppard’s more critical fans: “The fans really get it wrong sometimes. She’s on our side and it’s an honour she’s done it. Really, that’s the only way we’re getting played.” Carey’s version was number 24 on VH1’s “Least Metal Moments”]—in a segment subtitled “Bringin’ On the Headache”—because many metal fans and musicians didn’t like the remake. Bill Lamb of About.com ranked it at number 2 on his list of “Top 5 R&B/Pop Crossover Cover Songs” and said Carey’s version is “superior to the original.

 

Up Out My Face” is a song performed by American R&B singer Mariah carey. Written by Carey, Terius Nash, Christoper Stewart the song features on her twelfth studio album, Memoirs of an Imperfect Angel. It was remixed to feature American rapper, Nicky Minaj and then released on February 16, 2010.

The song was moderately successful having peaked at number 39 on the US Hot R&B/Hip Hop Songs chart. The accompanying music video, produced by Carey and husband, Nick Cannon,takes place in a store and features Carey and Minaj as Barbie characters. Soon after release it was announced that Angels Advocate was cancelled and so subsequent promotion and releases of the song ceased.

A music video was shot in December 2009, along with the video for “Angels Cry” featuring Ne-Yo. Both videos were co-directed by Carey and her husband Nick Cannon. They premiered together on VEVO.com  on January 27, 2010. Cannon makes a cameo in the video in a reference to his 2002 film, Drumline  The video features Carey and Minaj as several different characters. In one scene, they are dressed as barbie dolls who escape their boxes. In another scene they are dressed as nurses. Another finds them in a nail salon. There are also several scenes of the two attending a shopping store wearing large dresses. Minaj said that Carey said, “Everybody’s gonna say ‘she’s doing Nicki.’ But I told her, she’s always had a doll persona, like all that ‘doll baby’ [stuff]. So it goes perfect with Barbie and we had fun. That’s all that matters.

In a review of the video, Chris Ryan of MTV News  said, “No offense to the imperfect angel or anything, but Nicki kinda steals the show here, dressed up like Nurse Barbie, referencing Trey Songs in a British accent, she basically pops balloons all over this thing.” Shaheem Reid of MTV said that “the two bust out and have a good time changing outfits and playing with men,” and that “The doll angle plays perfectly with Nicki’s “black Barbie” personality. The video also features an appearance by TV personality B.Scott.

In the chart week of January 28, 2010 the song debuted at 97 on the US Hot R&B/Hip Hop Songs chart. With the entry, Carey extends her lead as the female artist with the most consecutive yearly R&B/Hip Hop Song chart debuts. “Up Out My Face (remix)” is her first 21st annual chart debut on the Hot R&B/Hip Hop Songs chart, and her 42nd overall entry on the chart.

Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/Up_Out_My_Face

My All” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her sixth studio album,Butterfly (1997). It was released as the album’s fourth and second commercial single on April 21, 1998 by Colombia Records. The song was written and produced by Carey and Walter Afanasieff. The song’s lyrics tell of a lonely woman declaring she would give “her all” to have just one more night with her estranged lover.

The music video for the song was recorded in April 1998. It shows many scenes of Carey laying on a submerged vessel in a large body of water, while lamenting her lost lover. Towards the video’s climax, Carey and her love interest climb atop a lighthouse and caress each other under the night’s sky. “My All” was performed live on various occasions, including the 1998 World Music Awards and Blockbuster Enertaiment Awards, Saturday Night Live, The Rosie O’Donnell Show and various European television and music chart programs. The song was also part of Carey’s 1998 Butterfly World Tour, and was performed during many future tours and concerts. House music  producer David Morales remixed the song, which was sung in live medley’s with the original.

“My All” was well received by contemporary music critics and charted strongly throughout various music markets. In the United States, the song became Carey’s thirteenth chart topper on the Billboard Hot 100, and was certified platinum by the Recording Industry Association of America  (RIAA). Throughout Europe, the song performed moderately, peaking at number four in the United Kingdom and in the top ten in Belgium (Wallonia), France, Spain and Switzerland. In France, due to strong sales, the song was certified silver by the Syndicat National del Edition Phonographique (SNEP).

 

Chart performance

Although “My All” was the fourth single released from Butterfly, it was only the second commercial release worldwide release. The song became Carey’s thirteenth chart topper in the United States, placing her in fourth place for most number ones in the US.It stayed atop the Hot 100 for one week, and was certified paltinum  by the (RIAA), denoting shipments of over one million units. “My All” peaked at number four on the Billboard Hot R&B/Hip Hop Songs, and eighteen on the Adult Contemporary chart.It finished number seventeen on the Billboard end of year chart, and ninety-nine on the end of decade chart.In Canada, the song entered the Canadian RPM Chart at number eighty-nine during the week of May 18, 1998. In its fifth week, the song peaked at number twenty-eight, spending sixteen weeks in the chart before exiting the week of August 31.

“My All” performed weakly in Australia, peaking at number thirty-nine while spending only two weeks on the ARIA Top-40. In Belgium (Wallonia), it peaked at number nine, and spent fourteen weeks on the Ultratop singles chart. The song performed well in France, peaking at number six and spending twenty-four weeks fluctuating in the French singles chart. “My All” was certified silver by the (SNEP), denoting shipments of over 200,000 units throughout France.The song performed moderately in Ireland, peaking at number twenty-one, and spending seven weeks on the Irish Singles Chart. In Norway and Sweden, it peaked at numbers fourteen and fifteen, respectively. The song charted well in Switzerland, spending twenty-one weeks in the top-100, and peaking at number seven. In the United Kingdom, ‘My All” debuted and peaked at number four on the UK Singles Chart  during the week of June 13, 1998. The song spent eight weeks fluctuating in the singles chart, until the week of August 1, 1998 where it dropped outside the top-100.Sales in the UK are estimated at over 160,000 units.

 

Music Video

“My All” and the “My All/Stay Awhile” (So So Def Remix) featured different music videos. The video for “My All” was shot entirely in black and white in Puerto Rico, and was directed by fashion photographer Herb Ritts. The video begins with Carey lying on an overturned vessel on a beach, staring into the night sky, lamenting her estranged lover. As the scenes progress, Carey’s love interest is seen atop a lighthouse in the middle of the ocean, searching for his lost companion. Further scenes show Carey laying on a large conch shell, wet and vulnerable. Soon after, she begins walking on a path of large white flowers, until she reaches the top of the lighthouse where she is rejoined with her lover. After the song’s second verse, Carey and the man begin caressing each other, and embracing atop the lighthouse. After they share an intimate moment, Carey is shown walking back on the trail of white flowers, smiling and happy. The scenes of Carey lying in the shell and in front of the flowers were inspired by Sandro Botticelli’s painting The Birth of Venus. According to author Chris Nickson, the snippets of Carey on the overturned vessel showed her vulnerability without her loved one, truly highlighting the yearning emphasized in the song.

A music video was also filmed for the So So Def remix. Directed by Diane Martel, it was shot in a grainy fashion to simulate a home video.The video features cameo appearances by Dupri, Tariq and Gunz. It begins with scenes of Carey and Dupri at a small in-home gathering, lounging and enjoying each others company. As the video progresses, the other two featured hip-hop musicians appear at the house, alongside various other guests. They begin to dance to music, while sipping on cocktails by the pool. As the video reaches its climax, scenes of Carey singing in an outdoor garden are shown, while the others join her on the pool deck.

 

 

Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/My_All

 

 

Angels Cry” is a song performed by American R&B singer Mariah Carey . Written by Carey,Christopher Stewart, Crystal Johnson, James Wright the song features on her twelfth studio album, Memories of an Imperfect Angel. It was remixed to feature fellow American R&B singer,Ne-Yo and then released on February 23, 2010 as the intended second single from Carey’s now cancelled thirteenth studio album and second remix album, Angels Advocate. “Angels Cry” was moderately successful having peaked at number 26 on the U.S. Adult Contemporary chart and its music video was produced by Carey and husband, Nick Cannon. Soon after its release,Angels Advocate was cancelled as well as all subsequent promotion and release of the song.

“Angels Cry (remix)” featuring Ne-Yo  officially impacted Rhythmic, Urban and Urban AC radio on January 26, 2010.[1] The track also impacted Mainstream Adult Contemporary radio in early February 2010, and was released to iTunes on February 23, 2010. Apart from the U.S. it was released in Australia, New Zealand, Japan and the United Kingdom as the lead single fromAngels Advocate.

A music video was shot in December 2009, along with the video for “Up Out my Face” featuring Nicky Minaj. Both videos were co-directed by Carey and her husband Nick Cannon. They premiered together on VEVO.com on January 27, 2010. The video starts off with Carey walking in the rain, to meet up with Ne-Yo  in the studio. As the video progresses, scenes of Carey singing and sulking in the rain play, while other clips of her studio sessions continue. At the climax of the video, Carey is belting out the song in the studio with Ne-Yo, and reminiscing of her sad moments alone in the rainy alley. The video ends with Carey and Ne-Yo exiting their recording session, and as they exit the studio, the rain has stopped, and both of them walk out into the sunny morning. The video has brought many comparisons to two of Carey’s previous videos, primarily One Sweet Day and Through the Rain, for the studio sessions and rainy scenes.

On March 10, 2010 it was revealed that “Angels Cry” (featuring Ne-Yo) had debuted and peaked at number 30 on the Hot AC Songs making it the second time that Carey has had two songs from the same album (Memoirs of an OImperfect Angel and Angels Advocate are being treated as a linked project) appear on the chart with the other song being “I want to know what love is”. The last time this happened was with the album Butterfly with the title song and the “my all” (1997/98). It is her 43rd U.S. R&B/Hip-Hop Songs chart entry according to her Billboarddiscography.

Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/Angels_Cry_(song)

“H.A.T.E U” adalah sebuah lagu Mariah Carey yang di tulis dan di produksi oleh Mariah Carey sendiri, dan di bantu oleh Terius “The Dream” dan Christoper “Tricky” Stewart, untuk album kedua belasnya yaitu “Memoirs of an Angel Imperfect” dan dirilis sebagai single ketiga dari album tersebut. Maksud dari lirik lagu tersebut adalah sepasang kekasih, dimana sang lelaki memutuskan untuk meninggalkan pasangannya dan beralih ke orang lain, namun pasangannya tidak bisa menerima bahwa hubungannya dengan kekasihnya itu telah berakhir.

lagu ini di kirim ke radio mainstream di Amerika Serikat pada tanggal 3 november 2009 melalui Island Records. Lagu ini juga di rilis di Inggris pada tanggal 5 Juli 2010. .

H.A.T.E U gagal untuk membuat entry pada US Billboard Hot 100, lagu debut di nomot 76 di Billboard Hot R&B / Hip-Hop Songs tidak diminta untuk diputar. Kemudian H.A.T.E U memuncak di nomor 72 pada tanggal 2 januari 2010 sampai 10 minggu lagu tersebut berada di chart.

Video klip ini di sutradarai oleh Brett Ratner, dan di lakukan pada tanggal 4 November 2009 di Malibu Beach, California. Video klip perdananya di putar di VEVO channel pada tanggal 8 Desember 2009, dan tersedia untuk download digital di iTunes di hari yang sama.

Video klip ini dimulai dengan Carey berjalan menuruni beberapa langkah kearah pantai dengan menggunakan pakaian renang berwarna hitam, ia berjalan ke arah pasir. Disitu Carey terlihat berdiri disamping tebing, erta di tengah pantai. Untuk di adegan jembatan, Carey terlihat berjalan di garis pantai. Dimana ada perubahan dari baju renang hitam dengan memakai baju renang berwarna putih, dan terlihat matahari terbenam sebagai latar di belakangnya.

Sebagai video yang terakhir, pemandangan berubah menjadi malam hari, dan Carey mengenakan pakaian renang hitam yang lain dengan berdiri mengenakan jaket hitam menghadap ke permukaan batu. Kemudian Carey menuliskan kata “HATE U” dengan menggunakan jarinya. Video ini diselingi dengan shot-shot seluruh pemandangan yang ada di sekitar pantai. H.A.T.E U juga dirilis untuk di promosikan ke situs VEVO.

 

Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/H.A.T.E.U.

 

Obsessed” is a R&B song by American singer Mariah Carey from her twelfth studio album,Memoirs of an Imperfect Angel. The song, produced and written by Carey, The Dream (who did the intro on the song) and Christoper “Tricky” Stewart, was released to U.S. radio on June 16, 2009 as the lead single from the album which was released on September 29, 2009. The single became Carey’s 12th Platinum single, the most by any female artist.

“Obsessed” made an early debut at number 52 on the Billboard HotR&B/Hip Hop Songs  chart and since then has peaked at number 12, marking Carey’s 40th chart entry and placing her in second place for most charted songs among women in the ’90s and ’00s (the first being Marry J Bligee). It sold 119,266 digital downloads in its first week of release and made its entry to the Hot 100 at number 11 making this Carey’s highest debut in over a decade, since “My All” (1998). This marked Carey’s fortieth entry on the Hot 100, making her just the eighth woman in the chart’s history to make 40 or more appearances. The song peaked at number 7 on the Billboard Hot 100 making it her 27th top 10 hit, the second greatest amount among female artists and tying her achievements to those of Janet Jakson. The song stayed in the Top 40 for 20 weeks, longer than her number-one hit Touch my Body (2008). In terms of total top 10 chart entries amongst all artists in the chart’s history, Carey is now tied for fifth place with Jackson and Elton John.

Carey made her 29th appearance on the Pop Songs/Mainstream Top 40 radio chart, with “Obsessed” debuting at number 39. It peaked at number 8. The arrival extends her lead for the most overall chart entries in the tally’s nearly 17-year history. She is now three titles ahead of the second-place Madonna.

August 11, 2009 was announced as the official date that the single would be released as a CD single at Wal Mart store locations in the United States, her first commercial single release since 2002 in the country. The CD single was accidentally released early at various Wal-Mart store locations and sold enough copies an entire week before its release date to debut at number 1 on the Billboard Hot Singles Sales chart, where it remained for four consecutive weeks on the chart. “Obsessed” marks Carey’s 10th No. 1 on Hot Singles Sales. On October 15, 2009, Carey’s website announced sales of 1,022,045 copies certifying the song Platinum, bringing her total number of Platinum singles in the U.S. to 12, more than any other female artist.

Internationally, the song has had minor success reaching the top 10 in France and Italy and top 20 in most other countries. In Australia, the song peaked at #13 thus charting higher than “Touch My Body” (#17 in 2008) and was certified gold for digital sales of 35,000 or more. In the UK the song was lined up to be released in August before the original albums release but was pushed back several times and was ultimately cancelled in October. However, remix to the song with Gucci Mane was released onto various compilation albums but as soon the song began to rise the iTunes charts, the label had the albums removed, the song peaked at a respectable #52 on download alone. After the album was released the original version of the song charted at #62 from downloads.

Video Music

The music video was directed by Brett Ratner  and was shot from June 28, 2009 to June 29, 2009. Throughout the video, Carey plays herself and a male stalker. She alters her appearance to play her stalker by wearing a fake goatee along with male clothing. Two videos were shot for “Obsessed”, one for the original version, and one for the remixed version, which features Gucci Mane. Both videos share a similar storyline.

The video begins with Carey speaking the line, “And I was like, why are you so obsessed with me?” Next, she is seen stepping out of her limousine and entering the Plaza Hotel in New York City. Carey is later shown walking in various places, while clearly noticing that she is being stalked by a man wearing a gray hoodie and sweatpants. In various scenes of the video, Carey is shown avoiding the stalker as well as taking part in a photo shoot (with the cameo of Patrick Demarchelier). Also in various scenes the video shows the stalker’s room with Mariah wallpaper, blankets, dolls, posters, magazines, and countless other Mariah collectibles. As the video comes to an end, she waits for her limousine to arrive at the hotel. However, before she gets inside, she notices the stalker attempting to take a picture of her. She then looks directly into his camera and gives a smile. The video then shows the stalker again, still attempting to take a picture, right before a bus hits him. Carey gasps in shock after witnessing the incident. The video closes with more shots of the photo shoot. The scene where the stalker gets hit by a bus, and the opening line Mariah speaks, are both references to the 2004 film

 

Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/Obsessed_(song)

 

Calendar

September 2018
M T W T F S S
« Jul    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

T W I T T E R

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Advertisements